tisdag, februari 02, 2010

Nu på youtube: Mitt tal på det kurdiska firandet i Solnahallen 23/1

Nu finns det tal som jag höll på det kurdiska firandet i Solnahallen den 23/1 på youtube. Arrangörer för firandet var vårt kurdiska systerparti KDP-I och det var en mycket trevlig kväll med både politik och återseenden av gamla vänner.

Dock låg en mörk skugga över firandet i form av den fruktansvärda situationen i Iran och iranska Kurdistan, men förändring ska komma - nu eller senare, kampen för frihet går vidare!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Claes!
Tack för det fina talet. Flera av mina vänner kommer från kurdistan bl.a iranska delen och jag googlade på utube om kurdistan och hittade din blogg/tal. Ville bara säga att det var ett mycket bra tal och jag önskar dig fortsatt framgång i ditt arbete. Jag är född o uppvuxen i Luleå o konverterade till islam 2002.