tisdag, december 22, 2009

Resultatet från S-primärvalet i Sundbyberg klart: Jag klättrade från 12:e till 7:e plats!

Nu har äntligen resultatet från Socialdemokraternas primärval i Sundbyberg kommit. Och jag är glad och stolt över att ha klättrat från en 12:e plats till en 7:e plats, tack ni som har röstat på mig! Jonas Nygren vann primärvalet, Janne Jogell kom tvåa och trea blev Nathalie Sundesten Landin - stort grattis till er!


Det som händer nu är att valberedningen för S i Sundbyberg ska sätta sina hjärnor i arbete och jobba fram ett förslag på hur listan till kommunfullmäktige som vi går till val på ska se ut. Den 6 februari är det valmöte och då ska medlemmarna ta ställning till det förslag på lista som valberedningen lägger fram. Den här mandatperioden (2006 - 2010) har vi 17 mandat i kommunfullmäktige.

Om jag skulle komma in i kommunfullmäktige så vill jag främst jobba med att utveckla Sundbybergs stadsmiljö och grönområden samt förbättra möjligheterna att motionera och idrotta, speciellt för de unga. Sen gillar jag även miljö- och mångfaldsfrågor/internationell solidaritet. Och jag har ju lagt en del press på mig själv i och med min slogan som (med glimten i ögat) var: "Det pratas för mycket och görs för lite. Jag som har rötterna i Norrland pratar mindre men gör desto mer." ;-)

Det blir spännande att se valberedningens förslag den 6 februari!

Andra bloggar om , , och annat intressant

Inga kommentarer: