torsdag, oktober 23, 2008

Vi socialdemokrater startar ett nytt projekt i Kurdistan/Irak

Idag skriver jag på Beyan.net om det nya samarbetsprojektet som vi socialdemokrater i Stockholms län startar upp i södra Kurdistan/norra Irak. Det är ett projekt som vi kommer att driva tillsammans med vårt socialdemokratiska systerparti PUK och Palmecenter. Projektet är en utveckling av den utbildning som vi arrangerade i maj i våras i södra Kurdistan/norra Irak i städerna Suleymani och Hawler/Erbil.

Beyan.net är en suverän hemsida som jag verkligen rekommenderar. Fokus ligger på vad som händer i Mellanöstern framförallt kring kurd- och minoritetsfrågorna samt vad som händer i Sverige kring dessa frågor.

Min krönika på Beyan.net hittas här.

Andra bloggar om , , , , , , ,

2 kommentarer:

Ermeni sa...

bra artikel nordmark, när får man se dig i armenien :))))

du gör ett bra jobb för kurder och kurdistan serjag

Claes Nordmark sa...

Tack!

Det vore helt klart både intressant och kul att åka till Armenien. Målet med mitt och socialdemokraternas arbete i kurdfrågan är såklart menat ska skapa en bättre region både för kurder och alla andra som bor där, inte minst armenierna. Jag har förresten hållit ett tal till minne av de armenier (och assyrier/syrianer/kaldéer) som föll offer för det försök till utrotning de utsattes för mellan 1915 - 1922 i det dåvarande Osmanska riket:

http://claesnordmark.blogspot.com/2007/04/frsket-att-utrota-armenierna-1915-1922.html