tisdag, mars 25, 2008

Snö, snö och snö

För några veckor sedan var jag orolig att det inte skulle finnas någon snö kvar i Boden när jag skulle hem till föräldrarna över påsk...oj, oj, snacka om att jag oroade mig i onödan. Det fanns hur mycket snö som helst!

På den översta bilden står min mor nedanför stugan och far skottar på taket. På den mellersta bilden syns jag i ursnygg mössa ;-) samt två av stug-grannens söner.

Min familj är vanligtvis skidburen, men grannen ville dra med mig upp på ett berg och då fick deras skoter göra jobbet. På den nedersta bilden syns jag, snön, solen och den snygga mössan. Solnedgången var hjärtskärande vacker.






5 kommentarer:

Anonym sa...

Observera, att mössan som Claes skriver om flera gånger,den är litet kuriosa, för på sin tid så hade jag och Finlands dåvarande presitent Urho Kekkonen likadana. Det kan ju vara något att fundera på med tanke på det finländska medborgarskapet som snart stundar. Måhända en blivande presidentti? :)
Mamma Stina

Claes Nordmark sa...

Tack för komplimangen! Men att jag skulle bli president i Finland är nog lika stor chans som att grisar en dag kommer att kunna flyga... ;-)

Ibo sa...

Jag har varit uppe i Boden mycket fin och mysig stad.

Men de borde ha lite fler kaféer:)

Jesper sa...

Oj, variation från L.A(Lilla Alby, that is!)

Claes Nordmark sa...

Ibo: Ha, ha, sure ;-)

Jesper: Sverige är stort! Och Norrbotten är fylld av vacker vit snö ;-)