måndag, mars 12, 2007

30

Jaha, då var det dags... Ikväll klockan 22.10 lämnar jag tjugoårsåldern bakom mig och kliver in i trettioårsåldern. Själva festen avverkades på Folkets Hus i Sundbyberg i lördags och den är orsaken till min bloggpaus under förra veckan, var en hel del att fixa med festen.
.
Att fylla jämnt och ha en riktigt stor fest är otroligt kul och berörande. Jag menar, hur ofta får man samtidigt träffa ens familj, släkt och vänner? Att alla dessutom är uppklädda, glada, på festhumör och att så många även höll så snälla och roliga tal känns som att ha vunnit jackpot! Har förresten träningsverk i benen av allt dansande under kvällen.

Jag höll själv ett tal där jag tackade alla som kom och tackade mina föräldrar för att haft lite kul den där sommarkvällen för 30 år och 9 månader sen, självklart i syfte att skaffa mig... ;-)

Min kära bror var toastmaster under middagen och hade även knåpat ihop ett bildspel med foton på mig med riktigt sköna bilder, jag bjussar här på några av dem.

Jag och brorsan i tomtedräkter, brorsan till vänster och jag till höger.

Jag springer ikapp med morfar.


Spelar minitennis med kompisar hemma i Boden, jag i vit t-shirt.



I luften.



Seger i hockeycup, jag längst till vänster.

11 kommentarer:

Krassman sa...

Claes: Hoppas att ni hade en riktigt bra fest. Kul att se de gamla bilderna, där du har hår på skallen :)

Claes Nordmark sa...

Ha, ha, jo jag har faktiskt haft hår på skallen...just håret var någon form av röd tråd i de tal som hölls under kvällen, hade du nog gillat ;-)

Var en helt fantastisk fest, har inte haft så kul på år och dar, synd du inte kunde komma.

Anders Löwdin sa...

Grattis, Claes!

Nu väntar de spännande åren. Bäst lär det bli efter 65, typ. Det har jag hört från några polare som är med i PRO.

Själv har jag drygt tio års försprång före dig och når alltså de gyllene åren först!!

Claes Nordmark sa...

Tack, Anders!

Ha, ha, det var ett intressant sätt att se det på - du kommer med andra ord alltid att ha det bättre än mig ;-)

Annika sa...

Grattis Claes!


Annika

Nathalie Sundesten Landin sa...

Grattis Claes! Frågade du dina föräldrar nu då? :-) Var det under midsommarhelgen?

Claes Nordmark sa...

Annika: Tack, tack!

Nathalie: Tackar! Fasen, glömde att fråga...när jag tackade dem i mitt tal för att "ha haft lite kul den där sommarkvällen för 30 år och nio månader sedan, självklart i syfte att skaffa en liten knodd" så flinade de i alla fall väldigt mycket ;-)

Elnaz Alizadeh sa...

Hejsan!

Tittade in på din blogg och ville bara säga grattis. 30 är ju en respektabel ålder! ;-)

Själv har jag fortfarande några år kvar tills jag är där....

Kram,
Elnaz

Claes Nordmark sa...

Hej Elnaz och tack!

Var dock inte så kaxig, tiden går snabbare än man tror, ha, ha ;-)

Kram

ulrika falk sa...

Grattis och välkommen till rätt sida av det magiska trettiostrecket ;-)

Claes Nordmark sa...

He, he, tack, tack - det känns redan som att det är efter trettio allt roligt händer! ;-)