torsdag, november 02, 2006

Snö

Vad är det för fel på mig? Är det någon del i mitt DNA från pappas sida, där släkten i flera generationer har bott i Boden, som har muterat?

Den första snön i Stockholmsområdet kom igår. Av någon anledning blir jag lugn och harmonisk av minusgrader och snö. En del får den känslan av havet och visst kan jag hålla med om att havet är härligt och rogivande. Havet är dock nästan alltid i rörelse. Ett vindstilla majestätiskt vinterlandskap är därför mer rogivande för mig.

Därmed har jag inte sagt att jag tycker att snön är speciellt praktisk. Men hellre minusgrader och torr snö än att det pendlar runt +/- noll, vilket bara ger äcklig blötsnö och slask.

5 kommentarer:

Nathalie Sundesten Landin sa...

Jag älskar också snö. När det är minusgrader och torrt. Idag är en riktigt vacker dag.

Claes Nordmark sa...

Skönt att höra att det inte bara är jag som är "knäpp"! ;-)

Clausewitz sa...

Det är inget fel på dig, sluta vara så defensiv över en så självklar preferens. Snö rules, låt mig säga det igen: SNÖ RULES! Särskilt när det är typ snöorkaner, som det var igår. Mmmmmm, mys.

Claes Nordmark sa...

Ha, ha, visst är det så att snö är härligt! Och så är det riktigt fräscht jämfört med förmultnande löv och bruna illaluktande gräsmattor.

jill sa...

Opraktiskt men underbart. Barnet i en vaknar och vill ut o leka, sen in för varm dryck